Mikä on WooCommerce?
WooCommerce-verkkokauppa on WordPress-laajennus, joka on saatavilla ilmaiseksi. Sen avulla verkkokaupan luonti ja hallinta onnistuu suoraan WordPress-verkkosivustolta. Se tarjoaa monia ominaisuuksia ja työkaluja, joita tarvitaan perustamisessa ja ylläpitämisessä, kuten tuotehallinta, maksujenvälitysjärjestelmän liittäminen ja toimitusvaihtoehdot.
Historia
WooCommerce:n historia ulottuu vuoteen 2011, kun se julkaistiin ensimmäisen kerran Etelä-Afrikassa WooThemes-nimellä. Tämä laajennus oli nopeasti paljon käytetty WordPress:issä, ja siitä on sittemmin tullut yksi suosituimmista verkkokauppa-laajennuksista. Vuonna 2015 Automattic (WordPress) osti WooCommerce:n, ja tänäpäivänä yli 30 prosenttia maailman kaikista verkossa toimivista kaupoista on WooCommerce:n hallinnassa.
Miksi WooCommerce on maailman paras verkkokauppa-alusta?
WooCommerce on maailman paras verkkokauppa-alusta useasta pätevästä syystä, jotka sinun on hyvä tietää:
- Liitäntä WordPress:iin, jonka ansiosta verkkokauppa on helppo lisätä olemassa olevalle WordPress-verkkosivustolle.
- Ilmainen ja sisältää avoimen lähdekoodin.
- Muokattava ulkoasu.
- SEO-ystävällisyys, mikä helpottaa verkkokauppasi löytämistä hakukoneiden kautta.
- Suuri yhteisö ja ekosysteemi, mikä koostuu eri käyttäjistä, kehittäjistä ja kolmansien osapuolien laajennusten ja teemojen tarjoajista.
- Maksu- ja toimitusvaihtoehdot, jotka voi liittää alustaan toimimaan maailmanlaajuisesti.
- Skaalautuvuus, jonka vuoksi suuren liikenteen ja tilauksien käsittely toimii alustassa vaivattomasti.
Miksi valita WooCommerce-verkkokauppa yritykselle?
Yrityksen verkkokaupan kannalta WooCommerce on erinomainen valinta ja voimme suositella sitä ongelmitta. Ensin on hyvä miettiä, mitä yrityksesi uudelta verkkokaupalta odotat, esimerkiksi runsaat ulkoasun muokkaukset, monipuoliset maksutapavaihtoehdot ja hakukoneoptimointia suosivana, jotka ovat kaikki mahdollisia WooCommerce:n avulla.
WooCommerce toimii WordPress:n laajennuksena sujuvasti, joka monista edellä mainituista syistä on osoittautunut suosituimmaksi verkkokauppojen perustamisessa. Se on suositeltava toiminto kaikenkokoisille yrityksille, mutta etenkin pienyrityksille, koska se on luotettava ja kestää jatkuvaa verkkokaupan liikennettä ja ostosten suorittamista.
Laaja kielivalikoima antaa verkkokaupallesi tilaa edetä kansainvälisesti, kun kaupan kielimahdollisuuksia on enemmän, mikä helpottaa asiakkaiden navigointia verkkosivulla. Myös eri valuutat on tuettu WooCommerce-laajennuksessa, jonka ansiosta maksamisen suorittaminen on yksinkertaisempaa.
Kaiken lisäksi tämä laajennus on kokonaan ilmainen, mikä antaa sille tarvittavan loppusilauksen. Laajat ominaisuudet ja työkalut mahdollistavat menestyksellisen verkkokaupan kasvua.
WooCommerce toteutus
WooCommerce toteutus verkkokauppalaajennuksen avulla on nopeaa ja ilmaista. Laajennus auttaa luomaan toimivan verkkokaupan yritykselle, jossa tuotteiden ja palveluiden myynti onnistuu. Toteuta WooCommerce omalla WordPress-verkkosivustolla:
- Asentamalla laajennus yrityksesi verkkosivustolle.
- Valitsemalla WooCommerce:lle sopiva teema.
- Aktivoimalla tarvittava maksujärjestelmä.
- Lisäämällä tuotteet, palvelut ja kategoriat.
- Nopeuttamalla WooCommerce.
- Kirjoittamalla tekstit ja muu sisältö (lisäpalvelu).
Vaikka laajennus onkin ilmainen, tarvitset siihen WordPress-verkkosivun. Toteutus vaatii taitoa, mutta on helposti toteutettavissa. Voit tehdä sen itse tai säästää aikaasi, jolloin me, WooCommerce-verkkokauppa toteuttajat, voimme tehdä sen puolestasi.
WooCommerce-verkkokauppa esimerkki
WooCommerce-verkkokauppoja voi ylpeänä esitellä niiden suosion ja toimivuuden ansiosta. Tiesitkö, että jopa sinunkin suosimat verkkosivut, kuten esimerkiksi martat.fi, rekrytointi.com ja snellman.fi ovat tuettu WooCommerce-laajennuksella.
Siltä varalta, jos haluat jatkaa WooCommercen kanssa…
WooCommerce-verkkokauppa kokemuksia
WooCommerce-verkkokauppa kokemuksia on hyvin laajalti, koska käyttäjiä on jo runsaasti. Hyviä puolia on paljon, mutta aina löytyy huomioitavia seikkoja, jotka on hyvä ottaa yrityksen verkkokaupassa huomioon, jotta kokemus olisi paras mahdollinen.
Ehdottomasti hyvän kokemuksen takaa monipuolinen muokattavuus, joka on huomattavissa teemojen ja laajennuksien määrässä. Erilaisten tuotteiden ja erilaisten tuotetyyppien, kuten digitaalisten tuotteiden myynti on toimivaa verkkokaupassa.
Huonoon kokemukseen voi vaikuttaa oman teknisen tietämyksen puute. Jotkut laajennukset ja mukauttamiset saattavat olla haasteellisia tehdä itse, mutta se ei onneksi ole este, sillä ammattitaitoisia verkkokaupan toteuttajia on paljon, joilla on kokemusta WooCommerce:n ja WordPress:n toiminnasta, kuten meillä.
Kuinka paljon WooCommerce-verkkokaupan perustaminen maksaa?
Kun olet perustamassa WooCommerce-verkkokauppaa, on otettava useita asioita huomioon, jotka voivat vaikuttaa kustannuksiin, joita laajennuksen asennus sisältää, vaikka itse laajennus onkin ilmainen. Mitä moniulotteisemman mukautuksen tarvitset verkkokaupallesi, sitä enemmän se maksaa. Kaikki on kuitenkin mahdollista ja meidän kokenut tiimi on kehittänyt aiemminkin mahdottomaksi koettuja ratkaisuja verkkokaupoille.
Teemat, jotka määrittävät verkkokauppasi ulkoasun on saatavana ilmaisena tai maksullisena. Tavallisesti näiden hinnat ovat satoja euroja. Yleensä kokenut kehittäjä mukauttaa verkkokauppaa yritykselle sopivaksi, minkä kustannukset vaihtelevat X riippuen työn määrästä, sijainnista ja kokemuksesta. Verkkokaupan isännöinti ja tarvittava verkkotunnus maksaa kymmeniä euroja kuukaudessa. On hyvä huomioida tarvittaessa myös muita lisäkustannuksia, jos tarpeellista.
Nyt kun olet saanut suuntaa-antavan hinnoittelun verkkokaupan perustamisesta, aloittaminen on paljon helpompaa, koska budjetin määrittäminen ja kustannusten tiedostaminen yleensä helpottaa päätöksissä ja visiossa verkkokaupan luomisessa.
WooCommerce-verkkokaupan hintaan vaikuttavat tekijät:
- Isännöinti eli hosting ja verkkotunnus
- Valmiin teeman räätälöinti vs kokonaan räätälöity teema
- Maksulliset laajennukset
- Ylläpito
- Markkinointi (SEO eli hakukoneoptimointi tai maksetut mainokset)
1. Isännöinti eli hosting ja verkkotunnus
Tarvitset WooCommerce:ä tukevan hosting-palvelun ja verkkotunnuksen, joiden resurssit toimivat parhaalla mahdollisella tavalla, kun käytät WooCommerce-laajennusta. Oikean palvelun valitseminen on hyvin tärkeä vaihe, mikä myöhemmin takaa verkkokauppasi menestyksen. Vääränlainen palvelu, eli joka ei tue WooCommerce:ä, hidastaa verkkokaupan tulosten kasvua.
2. Valmiin teeman räätälöinti vs kokonaan räätälöity teema
Riippuen siitä, valitsetko valmiin teeman, joka on ilmainen tai maksullinen, vaikuttaa ilmeisesti verkkokaupan hintaan. Mitä enemmän mukautuksia tehdään, sitä suuremmaksi hinta nousee. Selkeää ja helppoa. Jos tarvitset yritystäsi edustamaan verkkokaupan, josta huokuu edistyksellisyys aivan uudella tasolla, niin kyllä, sekin lisää kustannusta. On hyvä pitää mielessä, että mitä suuremman vaikutuksen verkkosivusto tekee, sen menestyksekkäämpi se on.
3. Maksulliset laajennukset
Erilaiset maksulliset laajennukset tuovat verkkokaupalle ulottuvuutta, koska mahdollisuuksia on enemmän, kuten maksujärjestelmät, mukautetut sähköpostit ja aikatauluttajat. Niiden avulla toiminta muuttuu yhä enemmän ammatillisemmaksi ja yksinkertaisemmaksi, joka on mukavuus niin yrityksille kuin asiakkaalle.
4. Ylläpito
Tiedämme hyvinkin, kuinka paljon aikaa verkkokaupan ylläpito vie. Kun sinulla on käytössäsi WooCommerce-laajennus, on ylläpitäminen helpottavan vähäistä verrattuna muihin kaltaisiin laajennuksiin. Vähäisyydestään huolimatta ylläpito on tärkeää tehdä, jotta yrityksesi verkkokauppa pysyy ajan tasalla.
5. Markkinointi (SEO eli hakukoneoptimointi tai maksetut mainokset)
Markkinointi on etuasemassa, kun alat kasvattamaan verkkokauppaasi. Erilaisten markkinointikeinojen avulla tavoitat juuri oikeat asiakkaat, juuri oikeaan aikaan ja juuri oikeassa paikassa. Markkinointi mahdollistaa yrityksesi tuotteiden markkinoinnin asiakkaille kohdennetuilla ratkaisuilla.
UKK
Onko WooCommerce ilmainen?
WooCommerce on täysin ilmainen kaikille verkkosivuston koosta riippumatta. Verkkotunnuksen, isännöinnin ja verkkosivustojen kehittämiskustannusten lisäksi WooCommerce:n käyttöön ja sivustosi käyttäjäystävällisyyteen liittyy piilokustannuksia, joita monet palvelun kehittäjät eivät kerro. Nämä kustannukset voivat vaihdella muutamasta kymmenestä satoihin tai tuhansiin euroihin vuodessa.
Yhteenveto WooCommerce-verkkokaupan kehityksestä
Teemme verkkokauppoja, jotka kasvavat ja näyttävät tuloksia, joita et osannut edes kuvitella. Saatat tarvita vain uuden designin tai kokonaan uuden verkkokaupan brändillesi – joka tapauksessa, olemme täällä sinua varten. Jos haluat tutustua uusimpiin töihimme, käy portfoliosivullamme. Muussa tapauksessa aloitetaan, koska olemme yhtä innoissamme uudesta projektistasi kuin sinäkin!