Google Ads -mainonta
Google Ads –mainonta on yksi tehokkain tapa saada uusia asiakkaita yrityksellesi. Google mainoskampanjan avulla sivustosi myynti ja ROI kasvavat ja tuottavat haluttua tulosta.
Markkinointipalvelumme
Tiesitkö, että mainoksissa piilee hyöty, joka on avaintekijä toimivan yrityksen kannalta? Me olemme ammattitaitoinen verkkosivustokehitys -ja mainostoimisto, joka tuo esille tämän hyödyn. Monen vuoden kokemus on meidän valtti, sillä pysymme ajantasalla päivitysten, muutosten ja uusien ja vanhojen tietojen kanssa.
Olemme täällä sinua varten, jotta sivustosi olisi yrityksesi avain, joka avaa oven jokaiselle uudelle ja olemassa olevalle asiakkaalle käyttäen Google-mainontaa. Myös muut palvelut, kuten Google Ads, YouTube-mainokset ja näyttömainokset kuuluvat valikoimaamme.
Mitä Google-mainonta on?
Google-mainonta on tärkein mainontapalvelu, jota yritykset tai mainostoimistot käyttävät luodessaan mainoksia saadakseen vierailijat kiinnostumaan tuotteista tai palveluista, lisäämään bränditietoisuutta ja tuomaan liikennettä verkkosivustollesi. Sitä hallitaan verkossa Google Ads -tilin avulla, jonka avulla voit luoda ja optimoida mainoskampanjoita. Google-mainokset sisältävät kolme mainoksen pääkomponenttia, jotka ovat otsikko, kuvaus ja näkyvä URL-osoite.
Google tarjoaa kolmea mainostyyppiä:
1. Teksti-, kuva- ja multimediamainokset ovat perusmainoksia, jotka tukevat tekstiä, staattisia kuvia, GIF-kuvia tai multimediaa.
2. Videomainokset sisältävät videon ja äänen. Ääni on mykistetty bannerimainoksista, ja muiden mainosten yhteydessä käyttäjät voivat halutessaan mykistää ne.
3. Interaktiiviset mainokset ovat hyvämaineisia tai kyselymainoksia, jotka ovat vuorovaikutuksessa loppukäyttäjän kanssa.
Miten Google mainonta toimii?
Google-mainonta toimii PPC eli Pay-per-click -mallilla. Pohjimmiltaan se tarkoittaa, että maksat jokaisesta vierailijoiden klikkauksesta mainoksellesi, joka linkittää verkkosivustollesi.
Tässä on tärkeä huomioida mainossija (ad rank), joka on osuvuuspisteet suhteessa kilpailijoiden mainoksiin, joita Google käyttää määrittäessään, ovatko mainoksesi kelvollisia näytettäväksi. Sen jälkeen mainokset sijoitetaan huutokauppaan, ja se, joka maksaa eniten ja jolla on paras mainoksen sijoitus, saa mainoksensa listattuna erikseen varattuihin maksullisiin osioihin, mikä on puolet taistelusta.
Yritysten on myös käytettävä oikeita avainsanoja, tarkoitusta ja tekstinkirjoitusta luodakseen mainoksia, jotka jättävät positiivisen jäljen potentiaalisille asiakkaille, mikä on helpommin sanottu kuin tehty.
Vasta kun olet suorittanut kaikki edellä mainitut asiat, mainoksesi voivat näkyä Google-haussa, Google Mapsissa tai Googlen kumppaniverkoston verkkosivustoissa, mikä ohjaa liikennettä, liidejä ja asiakkaita verkkosivustollesi.
Miksi mainostaa Googlessa?
Syitä on monia, mutta ensimmäinen ja tärkein yrityksesi kannalta on sivustosi näkyvyyden ja myyntien kasvu.
Google ads mainonta toimii monipuolisesti tuottaen tehokkaita tuloksia yrityksestä riippumatta. Näin tavoitat asiakkaita, jotka ovat aidosti kiinnostuneita palvelustasi ja uusia käyttäjiä, jotka eivät edes tietäneet tarvitsevansa kyseisiä palveluita. Voit myös käyttää uudelleenmarkkinointia saadaksesi asiakkaat, jotka eivät ole tehneet ostoa sinulta, palaamaan verkkosivustollesi.
Yrityksen mainostaminen Googlessa on tarkkaa, joten tulosten seuranta on erittäin helppoa mainosasiantuntijoidemme avulla.
Google-markkinointi tuotteet
Googlen hakukone on oiva tapa hankkia liikennettä ja näkyvyyttä sivustollesi. On monta Google markkinointituotetta, jonka avulla kaikki tämä onnistuu:
- SEM
- Display-mainonta
- Google Shopping
- Uudelleenmarkkinointi
- Youtube-mainonta
- Mobiilimainonta
1. SEM eli hakusanamainonta
SEM on strategia erilaisille mainoskampanjoille, joiden ensisijainen tavoite on menestyksekäs Google-mainoskampanja. Tämä hakukonemarkkinointi tavoittaa asiakkaat, jotka kirjoittavat hakusanaksi avainsanoja, jotka liittyvät tarjoamaasi palveluun ja yritykseen.
2. Display-mainonta
Googlen display-mainonta, tunnettu myös nimellä bannerimainonta, on hyvin näkyvä mainos (kuvat tai videot), jota voi nähdä kaikkialla, missä käyt verkossa. Se on visuaalisesti tehokas, koska moni myyntipäätös tehdään pelkän ulkonäön perusteella, joten visuaalinen mainos on erittäin tärkeässä asemassa.
3. Google Shopping
Google Shopping mahdollistaa yrityksesi tuotteiden näkyvyyden, kun asiakas etsii vastaavalla hakusanalla tuotetta hakukoneesta. Tällä tavalla tuotteesi on helposti löydettävissä juuri oikean asiakkaan edessä myyntiä ja mainostusta varten. Google Shopping levittää myös bränditietoisuutta, kun tuotteesi tulevat esille haussa.
4. Uudelleenmarkkinointi
Google uudelleenmarkkinointi mahdollistaa yrityksesi mainoksien uudelleenkohdistamisen asiakkaille, jotka vierailivat sivustollasi, mutta eivät tehneet ostosta. Siten yrityksesi palvelut pysyvät käyttäjien mielessä ja tuo ne takaisin ostoksille sivustollesi.
5. YouTube-mainonta
YouTube-mainonta on helppo tapa löytää yrityksesi palvelut niille, jotka etsivät tarjoamaasi palvelua. Se näkyy YouTubessa monessa eri muodossa, kuten hakusivulla, videoehdotuksissa tai etusivulla videon haussa. Näin voit tavoittaa nopeasti oikeat asiakkaat oikealla mainosmuodolla.
6. Mobiilimainonta
Mobiilimainonta on tarkoitettu älypuhelimille ja tableteille, jonka mainokset näkyvät sovelluksissa ja verkkosivuilla. Ne näkyvät hakutuloksissa ja muilla sivustoilla, jotka on optimoitu mobiililaitteille sopivaksi. Mobiilimainos voi olla esimerkiksi teksti, kuva tai video, jonka avulla tavoitetaan oikea yleisö.
Pikaopas – miten tehdä Google-mainontaa?
Tämä Google Ads -pikaopas näyttää sinulle, kuinka luomme mainoksia asiakkaillemme onnistuneesti. Vaikka se on nopea versio kokonaisuudesta, todellisuudessa ei ole olemassa nopeita tapoja tai oikoteitä.
Mainoksen luominen vaatii siis viisi tärkeää vaihetta:
- Suunnitelman kehittäminen
- Kohdemarkkinoiden analysointi
- Avainsanatutkimus
- Mainosten luominen
- Markkinoille tuominen (käynnistäminen, seuranta ja optimointi)
Suunnitelman kehittäminen
Jotta mainostaminen olisi tuottoisaa, tarvitset strategisen suunnitelman, joka sisältää tavoitteet ja budjetin.
Kohdemarkkinoiden analysointi
Seuraavaksi oma kohdemarkkina analysoidaan ja määritetään, mitä, missä ja milloin tuotetta tai palvelua halutaan. Analyysin avulla selvitetään mahdollisten asiakkaiden käyttäytymistä – sosiaalinen media, mobiililaitteet tai pöytäkone jne.
Avainsanatutkimus
Avainsanatutkimus on erittäin oleellinen osa onnistunutta mainosta. Mitä tarkempi avainsana on, sitä todennäköisemmin yrityksesi mainos näkyy Googlen hakutuloksessa.
Mainosten luominen
Mainoksen luominen voi alkaa, kun kaikki edellämainitut on toteutettu.
Markkinoille tuominen
Viimeinen vaihe on tuoda mainokset markkinoille eli aktivoida ne, jolloin alkaa seuranta ja optimointi. Mainosten määrittäminen on helppoa, mutta niiden optimointi on paljon haastavampi tehtävä.
UKK
Paljonko maksaa Google mainos?
Google-mainokset järjestävät huutokaupan, jossa hinnat vaihtelevat toimialan mukaan, joten keskimääräinen klikkauskohtainen hintasi voi olla niinkin alhainen kuin 1 € taiteen, vaatteiden tai urheilun osalta tai jopa 6–8 € yrityspalveluiden, hammaslääkäreiden, asianajajien ja lakipalvelujen osalta. Tämä tarkoittaa, että keskimääräinen liidikohtainen hinta voi olla jopa ~87 € (87 dollaria) jälkimmäinen Wordstreamin mukaan.
H3 Miksi Google on paras vaihtoehto mainostamiselle?
Google-mainonta yrityksille on tärkeää, koska yli 2 miljardia kuukausittaista aktiivista käyttäjää nauttivat maailmanlaajuisesta kattavuudesta, johon muut yritykset harvoin kykenevät. Tästä syystä Google on tärkeä mainosalusta jokaiselle yritykselle, joka haluaa tulla löydetyksi uusille ja vanhoille asiakkaille. Google tarjoaa erilaisia työkaluja, kuten Google Ads, Google Display ja YouTube-mainokset, jotta myyntisi kasvu olisi mahdollista.
Google Display mahdollistaa 90 % internetin käyttäjien vaikuttamisen maailmanlaajuisesti. Riippumatta valitsemastasi mainostyypistä, voit määrittää budjetin jokaiselle tunnille tai päivälle varmistaaksesi, että pysyt budjetissasi. Lisäksi, mainostaminen on mahdollista tekstin, kuvan tai videon muodossa tai sitten yhdistämällä näitä keskenään. Näin tavoitat kohdeasiakkaasi nopeasti.
Miksi valita meidät seuraavaksi Google-mainostoimistoksi?
Olemme ammattimainen mainostoimisto, ja me pidämme sanamme. Ja tuloksemme eivät valehtele.
Yksinkertaisesti: Jos valitset meidät, saat asiantuntijatiimin luomaan mainoksia, jotka tuottavat myyntiä 24/7. Meillä on säännöllinen seuranta ja raportointi, joten tiedät tarkalleen, mitä ollaan ottamassa käyttöön ja milloin suoritamme tehtäviä.
Meillä peruuttaminen on myös erittäin helppoa, joten sinun ei koskaan tarvitse huolehtia sitoutumisesta. Se on tärkeää, koska kohtelemme asiakkaitamme niin kuin haluamme muiden kohtelevan meitä, joten tiedät olevasi hyvissä käsissä.
Johtopäätös Google Ads-mainonnasta
Google Ads -mainonta on välttämätön jokaisen yrityksen markkinointistrategialle uusien asiakkaiden hankkimiseksi, brändin tunnettuvuuden lisäämiseksi tai myynnin kasvattamiseksi. Vaatii kuitenkin 4-5 vuoden taitoa mainosten suunnittelussa, myyntitekstien kirjoittamisessa sekä mainosten luomisessa ja optimoinnissa, minkä vuoksi se voi tuottaa tai rikkoa yrityksen tuloja. Mutta miksi ottaa riski, jos voit saada mainosalan ammattilaisemme tekemään sen puolestasi?
Jos olet kiinnostunut oppimaan lisää Google Ads-mainontamahdollisuuksista yrityksellesi, ota meihin yhteyttä!